onsdag 20 juli 2011

Onsdag 20/7

God kväll!

En fin morgon och dags för strålning nr 40. Eftersom jag hade ett sent pass idag hann jag köra en tvätt och hänga upp den utomhus.

 En timme innan jag skulle bege mig iväg till Karlstad fick jag besök av Carina och Stefan. De hade varit och uppvaktat Stefans far som fyllde 75 år.

Eftersom jag hade lovat att hämta Sten-Åke och Susanne när jag åkte, tog jag den vägen. De hade tänkt sig att vi skulle fira sista strålningen med en middag i Karlstad.

Innan strålningen hade jag tid inbokad på urologen för information för de närmaste veckorna.
 Här står maskinen och sköterskorna Markus och Håkan beredda för den sista strålningen. Jag har nog träffat samtliga sköterskor under min behandlingstid, men dessa två manliga har jag haft flest gånger.
 Här ligger Svensson på sin bädd för 40:e och sista gången, åtminstone denna behandlingsperiod. Som avslutning lämnade jag ett tårtbidrag till ett gäng som hela tiden varit trevliga och tillmötesgående. Punktligt och snabbt har behandlingarna genomförts.

Nu blir det en frist på ca tre månader innan det är dags för första kontrollen.
Sedan var det dags för middag, som jag blev bjuden på. Vi valde Freden, och det var inget dumt val.

Som vanligt kommer kvällen att avslutas med TV-tittande.

God natt

1 kommentar:

Lotta sa...

Såå härligt behandlingen är över :) kraaam