måndag 4 juli 2011

Måndag 4/7

God kväll!

Idag var Susanne ledig och hade propsat på att få följa med till Karlstad. Jag plockade upp henne vid 9:15 för att strålas 10:45. När vi kom till lasarettet satte hon sig i entrén och sa att hon skulle vänta under tiden som jag sprang in på toa. Jag trodde att hon skulle sitta där till jag återvände från strålningen, men när jag var på väg hörde jag hur någon ropade pappa. Det var hon, på jakt efter mig. Nu fick hon se, när vi kom till väntrummet, hur de välkomnade mig och lät mig komma in på en gång. Det är service, det.

När jag talade om hur besvärligt jag hade haft det under helgen sa de att det inte kunde komma från strålningen. Det område som värkte låg alldeles för långt från strålningszonen. Nu fick jag titta in hos en läkare som kände och lyssnade på magen och kom fram till att det antagligen var tarmen som inte gillade att jag inte ätit på några dagar. Fick ett pulver att blanda med vatten för att få fart på det hela.

Annars har jag fått i mig en del mat idag så nu är jag snart som vanligt igen. Susanne provianterade en del drycker innan jag åkte hem. Bl.a hade hon fått råd av Stefan, som har sina idéer om vad man bör äta och dricka. Han hade sagt detsamma till mig, men litade tydligen inte på att jag skulle köpa hans proteindricka.

Idag var det dags för ett nytt blodrör. Träffade en liten tjej, som tydligen gjorde det som en riktig nybörjare. Hon lyckades göra slut på tre spetsar i vänsterarmen, där andra sköterskor har sagt att det är den mest lättstuckna arm de sett, utan att få fram en enda droppe. Hon stack väl rätt igenom ådern. I andra armen lyckades hon få fram tillräckligt med blod.

Ikväll har Sofie ringt, hon är ledig i morgon förmiddag, så nu skall jag hämta upp henne vid 10-tiden. Nu, efter att jag sagt att det varit lite besvärligt, skall de tydligen ha full koll på mig. Och i morgon eftermiddag dyker Gudrun upp.

Nu skall jag koppla av med lite vätska och tv.

God Natt!

Inga kommentarer: