torsdag 7 juli 2011

Torsdag 7/7

God kväll!

Även idag smet jag iväg till Karlstad ensam. Igår, när jag frågade hur det hade gått med senaste provet, tog de fram det och det visade sig att det inte hade blivit bättre trots att jag druckit vätska till förbannelse. Efter strålningen  sa de att jag skulle gå till urologen och mäta om det var så att jag inte kunde tömma blåsan. Gick dit, och det visade sig att det var drygt en liter, trots att jag besökt toa innan jag gick in. Då var det tillbaka till strålningen. Där fick jag hjälp med att tömmas och inmonterat en kateter av två av mina sköterskor. Enligt dem skall jag ha denna under resten av strålningsperioden plus två veckor därefter. Nu känner jag ingen värk, slipper springa på toa flera gånger i timmen och allt verkar hoppfullt igen.

När jag kom hem hade Gudrun gjort en rabarber/äpplepaj till kaffet.
Aptiten efter vanlig mat har kommit tillbaka och när Gudrun höll på med rensning i rabatterna var jag nere och hämtade den första egna gurkan. Det var en helt annan smak än den smaklösa som man köper i affären. Lade in halva i ättika och grillade ett par fläskkotletter och kokade potatis. Lite jordgubbar till efterrätt. Det smakade mums. Har inte gjort det på några dagar.

Under kvällen tog vi en tur till hembygdsgården och åt våfflor och drack kaffe med några andra trogna Nykroppabor.

God Natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Vad härligt att de kunde hjälpa dig så att du mår bättre. Nu blir det ju lättare med sömnen och allting. Kramiz