söndag 17 juli 2011

Söndag 17/7

God Kväll!

När jag tittade på morgon-TV till frukost visades det ett molnigt och regnigt väder. Det verkliga vädret här, just då, var ganska soligt och fint. Det gjorde att jag tog fram Hondan och krattan och körde grusgångarna och gårdsplanen.

Under eftermiddagen var jag inbjuden till Sten-Åke, som skulle firas av Karlskogaklanen, som inte hade varit där på hans födelsedag, på mat. Efter mat och slutligen kaffe och paj återvände jag till Nykroppa.

Sedan blev det fotboll. Först såg jag Halmstad-Elfsborg. Halmstad började bra och hade ledningen med 1-0 i halvlek. I andra kom Elfsborg igen och gjorde tidigt 1-1. De tappade sedan och det såg ut att bli oavgjort, men på övertid gjorde Elfsborg 2-1.

För närvarande är det paus i finalmatchen mellan Japan-USA i dam-VM. Ställningen är 0-0. Nu blir det att se vilka som klarar av att ta hem guldet.

God Natt!

Inga kommentarer: