torsdag 14 juli 2011

Torsdag 14/7

God kväll!

Idag var det ett tidigt Karlstadspass och redan 9:15 var jag på väg mot Nykroppa igen. Eftersom äldsta dotera hade börjat sin ledighet svängde jag in till henne för att heja. Hon skulle bort på födelsedagsuppvaktning, så det fick bli en kort visit.

Då det var ett bra väder och knappast skulle komma något regn de närmaste sex timmarna körde jag igång med att spruta de resterande grusgångarna. Sedan fick det bli lunch och en halvtimmes vila. Därefter kände jag för ytterligare arbete och startade gräsklipparen och tog de gräsmattor som var kvar i omgången.

Lite senare åkte jag ut till Hembygdsföreningens Våffelkväll. Det blev lite lotter, dock utan en enda vinst. Träffade Humlan och Hellman och hade en trevlig fika tillsammans med dem.

Kvällen har blivit Ernst och Victorias födelsedag. Nu får det bli en tuffare avslutning på kvällen med mer action.

God Natt!

Inga kommentarer: