fredag 27 januari 2012

Fredag 27/1

God Kväll!

Vid 11-tiden fick jag besök av två sotare, en skulle sota och en skulle göra skorstensbesiktning. När jag talade om att jag inte hade eldat i köksspisen en enda gång sedan de var här för ett år sedan och endast tänt en brasa i en av de öppna spisarna hoppade de över arbetet och sa att de kommer tillbaka om fyra år. Mer behövs inte om man inte eldar mer än några småbrasor.

Vid 13-tiden kom Gudrun med två stora, feta semlor i en påse. Det och kaffe fick räcka tills jag gjorde i ordning en middag på enklaste sätt. Jag hade köpt torsk i plastpåse med citronsmör och kryddor klara för ugnen. 25-30 minuter i ugnen samtidigt som jag kokade potatis och gjorde potatismos samt värmde ärtor. En måltid som inte alls var så dum. Jag hade sett en annons. Dessutom var det två portioner, kunde inte bli så mycket bättre.

Därefter var det dags att åka till Karlskoga och titta på BIK Karlskoga, som nu hade sin första match i den nya matchdräkten, som var ett resultat av att Karlskoga Kommun har gått in som största sponsor och krävt att Karlskoga skall ingå i namnet, som nu är BIK Karlskoga. Första mötet blev mot Rögle, som ligger lite längre ner i serien.

Matchen började med en BIK-utvisning efter 6 sekunder. Detta klarade de av, men efter ca tre minuter gjorde Rögle 0-1, utan assist. Tror dock inte att Röglespelaren fått en så fin passning tidigare. Det var Calle Berglund som skulle passa till en back, men framför honom vid målgården stod Röglespelaren. Efter några minuter fick BIK spela 5 mot fyra och gjorde 1-1 efter några sekunder och hoppet tändes. Rögle fortsatte att göra mål och trots att BIK hade flest skott var de aldrig i närheten av att få in fler puckar. Man kan tro att det är ett helt annat lag än före juluppehållet. Även Höggren hjälpte Rögle med ett fint pass och matchen slutade 6-1 till Rögle. Laget kan ju knappast säga att de saknade stöttning från publiken eftersom publiksiffran var 4038, årets högsta. Det var en gratismatch och det blir ganska dyrt för sponsorerna som betalar en krona per åskådare. Vinsten i halva potten är den högsta som jag har hört, drygt 19000. Tror inte att det blir så många åskådare till nästa match.

Hemma igen blev det "På spåret" som vi hade spelat in.

God Natt!

Inga kommentarer: