fredag 6 januari 2012

Fredag 6/1

God Kväll!

Under förmiddagen tog jag en promenad i det fina vintervädret. När jag skulle gå in på kyrkogården och kolla om ljuset brann hos Anita träffade jag på en kvinna med en mobiltelefon i handen. Hon frågade om jag kunde hjälpa henne. Hon skulle till en väninna men var lite vilsen. Det kan man tydligen bli även i Nykroppa. Jag pratade med en kille i telefonen och de ville att hon skulle vänta så kom de och mötte henne. Troligen bodde de på Kråkåsen. Under väntetiden fick jag veta en hel del. Hon kom från Somalia och hade varit i Sverige i åtta år.

Under eftermiddagen åkte jag in till Susanne och Sten-Åke , där Simon skulle fira sin 21-årsdag. Visserligen fyller han inte förrän på söndag, men p.g.a träning och match passade det bäst idag.
  
Här får Simon hjälp av kusinen Viktor att öppna sina presenter.

När jag kom hem tittade jag på "På spåret". Ett av resmålen var Filipstad med frågor om Ferlin och Vasabröd.

I kväll får det nog bli tidig läggning eftersom jag satt uppe till 05:15 i natt och såg hur Sveriges juniorer tog hem VM-titeln i hockey.

God Natt!

Inga kommentarer: