onsdag 4 januari 2012

Onsdag 4/1

God Kväll!

Strax efter frukosten begav sig Gudrun hem till Västerås. Hon skall uppvakta det lilla barnbarnet och dessutom vara beredd att hoppa in som barnvakt när nästa barnbarn skall födas.

Själv har jag tagit det lugnt med skidor och skidskytte i fåtöljen framför TV:n. Tyvärr har det inte varit någon lyckad dag för de svenska deltagarna.

Mellan passen har jag plockat med disk och tvätt. Nu när jag är ensam blir det till att äta rester ett antal dagar. Det är nackdelen när man haft besök.

Gick in på el-bolagets hemsida och såg att jag under 2011 förbrukat 23304 kwh. I detta ingår övrig el på 7-8000 kwh. Det är betydligt billigare än när jag köpte olja för 50-60000 per år. Investeringen i bergvärme har sparat pengar även om årets vinter inte är normal och kanske inte visar sanningen. Det kostar att värma upp ett hus på 384 kvadrat.

God Natt!

Inga kommentarer: