tisdag 17 januari 2012

Tisdag 17/1

God Kväll!

Idag har det varit en hel arbetsdag vid datorn. Det är inte klokt! Det som förr gjordes på ett par timmar tar nu en hel arbetsdag i anspråk. Det märks att det har försvunnit mycket kunskap när man skall göra ett Excelark. Det blir att sätta sig i morgon igen.

Under kvällen åkte jag in till Karlskoga och besökte Aktiespararna, då de hade ett program där Metacon AB presenterades. Att jag åkte in berodde mest på att det var Kurt Dahlberg som presenterade företaget. Han är med i vår gympagrupp och har varit på oss om att satsa pengar i företaget, som utvecklar och marknadsför energisystem för elektrokemisk omvandling av etanol, biogas och naturgas till el och värme. Han har lyckats övertala oss och vi är minoritetsägare, som hoppas att hans dröm om ett storföretag skall slå in. I augusti i år skall en enhet levereras till Karlskoga.

När jag kom hem hade Susanne ringt mig ett flertal gånger så jag ringde upp. Hon hade hört ett rykte om att en man jagades av polisen i Nykroppa. När jag inte svarade fick hon för sig att det satt en gangster med pistolmynningen pressad mot min panna. Nu kan hon sova lugnt i natt. Här är det lugnt.

God Natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Du skall inte göra narr av mig. Klart man blir orolig när du inte svarar. Speciellt när jag har hört att de har gått ut och varnat allmänheten med att låsa ytterdörren. Sov så gott i natt. Kramiz