måndag 23 januari 2012

Måndag 23/1

God Kväll!

Efter dagens gympa med frukost blev det en tur till Beijers för att köpa "Rep och Fix". Jag har fått meddelande om att sotaren kommer att besikta skorstenarna på fredag. Det gjordes för två år sedan och då fick jag anmärkning på att putsen hade släppt på en skorsten på vinden. Sedan dess har jag visserligen installerat bergvärme, men eftersom jag har möjlighet att elda de öppna spisarna och köksspisen är det bäst att fylla i nytt puts.
 Innan jag ordnade med lunchen tog jag en rejäl promenad på sjön i det fina vädret. Under snötäcket på fem centimeter var det fin is, men nu var den inte åkbar med skridskor, tyvärr.
"Någon" hade åkt skidor. Kanske skall man plocka fram dem och få några mil i benen innan det är dags för Sälen.

God Natt!

Inga kommentarer: