fredag 27 april 2012

Fredag 27/4

God Kväll!

Idag gratuleras Elisabeth på sin födelsedag.

Jag måste erkänna att idag har jag träningsvärk. Det känns i lårmusklerna att vi körde ett pass med många benböj. Har aldrig känt så mycket förr, inte ens efter ett längre uppehåll.

Efter frukosten började jag plocka med tidningar och fick ihop en hel del plus en del burkar och flaskor, som hamnade i återvinningen. När jag ändå höll på blev det en riktig städning av köket och hallen plus lite snabbstädning av övriga rum på nedre planet.

När jag gick ner för att hämta posten var vi tre grannar som kom samtidigt till brevlådorna. Det blev en pratstund och påminde mig om mormors tid. Då samlades grannarna ute vid mjölkbordet och väntade på brevbäraren.

Under eftermiddagen tog jag vägen förbi Susanne och Sten-Åke innan jag fortsatte till ICA för att ha något att smaska på under TV-kvällen.

Även denna gång blev man förvånad över att det sämsta paret i Let´s Dance fortfarande är kvar och tävlar.

God Natt!

Inga kommentarer: