tisdag 10 april 2012

Tisdag 10/4

God Kväll!

Idag var det dags att lämna Västerås. Jag hade tänkt göra det igår, men eftersom vi var på bio fick det bli idag. Jag skulle på ett styrelsemöte i Karlskoga för Rotary under kvällen och därför anpassade jag hemfärden för att slippa åka fram och tillbaka. När jag passerat Örebro ringde Birgit och meddelade att hon hämtat in min post, eftersom hon trodde att jag inte skulle komma hem i kväll.

Några bilder från påskbesöket i Västerås.
 Farmor fick besök av sina barnbarn, Ida och Elsa, under påskaftonen. Lilla Elsa, snart tre månader, har betydligt mer hår än vad jag kan visa upp.
 Under påskdagen var vi ute och såg hur Mälaren var isfri så långt vi kunde se.
 Vi vandrade runt vid Östra Mälarstrand och tittade på de hus som byggts och håller på att byggas.
 En och annan båt hade redan kommit i vattnet.
 Efter en affärsrunda på annandagen åkte vi till ett bostadsområde där de byggt en glasad gård mellan ett par hyreshus.
Inne på gården fanns sittplatser mellan planterade träd och buskar och lägenhetsdörrarna gick direkt ut på gården. Stiligt!

God Natt!

Inga kommentarer: