onsdag 11 april 2012

Onsdag 11/4

God Kväll!

Idag gratuleras lilla barnbarnet Emelie, som fyller 24 år.

Klockan 11.00 skulle jag träffa min bankman, Peter Birath. Denna gång träffades vi på Karlskogakontoret. Förr sprang jag där ofta, numera är det långt mellan besöken. Nu gör man ju sina affärer via datorn. Det var helt olikt sig eftersom det hade byggts om invändigt.

Vi gick igenom läget och gjorde smärre förändringar för företaget, inget på privata sidan. Efter mötet åt vi en god dagens på stan.

När jag kom hem gick jag ner till sjön och kunde konstatera att all is är borta. Det är nästan två veckor tidigare än förra året. Fiskmåsarna har hittat tillbaka och sitter på stenarna i vattenbrynet och väsnas, man kan väl knappast säga att de sjunger eller kvittrar.

God Natt!

Inga kommentarer: