måndag 15 oktober 2012

Måndag 15/10

God Kväll!

Återigen en blöt dag. Visserligen inte mycket regn, men tillräckligt för att man gärna stannar inne.

Under förmiddagen ringde Birgit och talade om att hon hade ett par mattor färdiga till Susanne. Eftersom hon arbetade skickade jag ett SMS. Fick svar tillbaka och önskan om att  jag kunde ta med dem om jag skulle till stan. Skjutsade Birgit till Coop, så att hon slapp gå i duggregnet. Det blev givetvis kaffe efter och så var den förmiddagen borta.

Efter en sen lunch åkte jag in till Susanne, skulle ändå posta ett brev. Här i Nykroppa måste man lägga posten på lådan före 14.00 om det skall med.

Idag förlängde jag mitt el-kontrakt. Kör denna gång med ett treårigt. Även om rörligt är lägre väljer jag fast. Det finns risk att vinterpriset inte är så lågt och som jag ser det är det då jag använder el. Under sommaren blir det i alla fall inte många kronor eftersom förbrukningen är ringa.

God Natt!

Inga kommentarer: