torsdag 25 oktober 2012

Torsdag 25/10

God Kväll!

Idag har det varit fullt upp hela dagen. Det började med väckning klockan 5 och iväg till gympan i Karlskoga strax efter 6. Det var magert med deltagare, varför vet jag inte, sånär som en som är i Turkiet denna veckan. Vi var fyra tappra.

Tedenrud hade förvarnat om att han skulle till frisören vid den tiden jag brukar komma till honom. För att låta honom komma hem innan jag dök upp stannade jag på gymmet och läste Karlskoga Tidning eftersom den saknades hos mig i morse. Han gick till frisören men kom hem i en SAAB. Han hade köpt frisörens andra bil som var till salu till ett bra pris.

På Rotary hade vi besök av distriktets guvernör, en kvinna från Karlstad.

Vid 16-tiden skulle jag träffa min bankman i Karlstad. Eftersom jag måste fördriva en del tid innan det var dags att åka dit åkte jag till Ö&B. Där träffade jag föreståndaren på gymmet. Hon kunde inte förstå varför jag inte tog tiden i Karlstads affärer istället. Jag träffade också en pigg och trevlig tjej, Sammys sambo.

När jag anlände till Nordea satt vi och pratade en timme innan vi begav oss till Harrys och åt en tvårätters. Sedan var det hockeybussen till Löfbergs Lila Arena och matchen Färjestad-Brynäs. Det var en målfattig match under två perioder där Brynäs hade det mesta av spelet. I tredje kom Färjestad ut och ordnade 1-0 efter mindre än halvminuten. Det blev ytterligare två och Färjestad vann med 3-0, sista målet i tom kasse.

God Natt!

Inga kommentarer: