torsdag 11 oktober 2012

Torsdag 11/10

God Kväll!

I morse, när jag åkte till gympan, blev det tvärstopp vid Lunedet. Efter att ha stått i 25-30 minuter kom trafiken igång igen. Jag såg bara ett par poliser som dirigerade trafiken samt en räddningsbil. Senare fick jag ryktesvägen höra att det hade varit en älgolycka.

Efter gympan blev det som vanligt ett besök hos Tedenrud innan det var dags för Rotary. Idag var det två medlemmar i Nolby Teater som berättade om verksamheten.

När jag kom hem gjorde jag klart bokföringen för Sälenhuset. Nu är det bara sammanställningar och budget kvar inför mötet.

I kväll kände jag hur det kliade bak på axeln. När jag tittade i spegeln såg jag en fästing. Jag kunde inte nå den med pincett så jag rev bort den, åtminstone en del, med nageln. Jag har gjort flera pass med röjsågen utan att märka någon. Denna satt där trots att jag inte haft arbetskläder på mig sen igår och dessutom gympat och duschat. Förstår inte var den har hållit sig gömd. Det finns ju inte så mycket hår att gömma sig i.

God Natt!

Inga kommentarer: