tisdag 16 oktober 2012

Tisdag 16/10




God Kväll!
 
Efter gympan åkte jag till Hans Lilja, som är revisor i Jossihuset. En noggrann man, men som vanligt var alla papper i god ordning. Återvände hemåt med påskriven revisionsberättelse.
 
Det blev ytterligare en resa till Karlskoga. Denna gång var det styrelsemöte i Rotary.
 
Jag kom lagom hem för att titta på VM-kvalet i fotboll mellan Tyskland-Sverige. Efter första halvleken stod det 3-0 till Tyskland. Bollinnehavet vanns säkert av Tyskland med 80-20. När det i början av andra halvlek blev 4-0 tycktes matchen vara avgjord. Under sista halvtimmen lyckades Sverige komma tillbaka och göra fyra mål, slutresultat 4-4. En upphämtning som var helt otrolig.

 För tillfället har jag far och son Sjöberg här och tar ner ett antal björkar, som jag lovat dem. Sonen värmer huset med ved och brukar få hämta några varje år. Fadern, som är drygt 80 är fortfarande med och sågar.
 Här är första trädet fällt. Nu ligger det sju stycken på marken.
 Häromdagen var jag hos lillebror och prövade på ett holländskt brädspel. Det är enkla regler, men roligt. I Holland har man mästerskapstävlingar i detta spel. Här fokuserar Janne.
Jag själv i speltagen. Monica ville inte vara med på bild, varför vet jag ej.

God Natt!

Inga kommentarer: