onsdag 24 oktober 2012

Onsdag 24/10

God Kväll!

Vid halv tio var Gudrun klar för hemfärd. Hon hade ett möte inplanerat under dagen, därför så brått.

När jag under förmiddagen stod och pratade i telefonen fick jag se en liten fågel spatsera på verandan. Det var en gärdsmyg, något jag inte sett på flera år.

Jag plockade ihop en massa tidningar som jag åkte och slängde. Fortsatte till Filipstad för att köpa bensin till mina maskiner och tittade även in hos Susanne, där jag lämnade en del av tidningarna. Sedan en tur till torget, där jag köpte ljung till graven samt en del till mina krukor.

När jag kom hem började jag med besök vid graven, där jag planterade ljungen. Fyllde bensin i lövblåsen och blåste av ett par gräsmattor samt infartsvägarna.

Vid 18-tiden blev jag hämtad för färd till Karlskoga och matchen KHC-Åmål. Det började bra och KHC hade ledning med 3-1. Åmål reste sig och avslutade matchen med seger, 5-3.

Tittade på text-TV:n när jag kom hem. BIK hade vunnit med 5-1 mot Asplöven uppe i Haparanda och ligger just nu på en säker andraplats.

God Natt!

Inga kommentarer: