fredag 5 december 2008

Fredag 5/12

God eftermiddag!
Idag blir det ett tidigt inlägg. Vi har bytt bort Boforsmatchen mot Kroppa IF:s julbord i Gammelkroppa och därför kan det bli sent om jag skulle skriva när jag kommer hem.
Under förmiddagen såg det ut som att det kunde komma en hel del snö så jag gick ut och monterade plogen på 4-hjulingen. Tyvärr är det fortfarande för lite snö för att börja plogningen, men nu står allt i beredskap.
Jag åkte in till Filipstad för att äta en tidig lunch idag och därmed ge plats för julbordet. På Louise var det väldigt lång kö så jag bestämde mig för att ta ICA före ätandet. På ICA träffade jag Greta Johansson och strax efter kom Gunnar. De skall också till julbordet ikväll. Jag träffade också Bosse Hansson, en arbetskamrat från det glada 70-talet. Vi hade inte träffats på länge så det blev ett långt samtal.
När jag kom hem efter lunchen fick jag se oljebilen komma. Det blev 2,5 kubik. En nätt affär på drygt 25000. Men samtidigt har jag värme några månader.
Ni får ha en fortsatt bra dag och jag önskar God Natt, när det är så dags.

Inga kommentarer: