lördag 6 december 2008

Lördag 6/12

God Kväll!
Kroppa IF:s 90-årsjubileum och julbord under gårdagen var en trevlig kväll med god mat och trevlig underhållning.
Lördagen har handlat om passivt idrottande. Först tittade jag på 30 km skidor för herrar och det fanns möjlighet att ägna större delen av dagen åt skidor och skidskytte, men jag avbröt och åkte in till Filipstad och åt lunch.
När jag kom tillbaka bestämde jag mig för att åka till Kristinehamn och titta på Kristinehamn - Karlskoga i ishockey. Parkeringen vid idrottsplatsen var alldeles full och jag har hittills inte sett en div.2 hockey med så stor publik. Dessutom var det gratis inträde, absolut sämsta tillfälle för detta. Karlskoga hade ledning med 5-3 när det återstod en minut. Kristinehamn hade tagit ut sin målvakt och lyckades få in två mål så att resultatet blev 5-5. Sammy fick ett par assist under matchen.
Karlskoga hade en hel del supportrar där med KHC-tröjor. De var av en årgång med KAPRO som sponsor och alla tröjor hade namnet på axlarna. Trevligt inslag för undertecknad.
Resten av dagen får bli dansbandskampen och lite annan TV.
God Natt på er!

Inga kommentarer: