onsdag 24 december 2008

Onsdag 24/12

Passaten vid sitt nya hem.
God Kväll!
Under förmiddagen när Thomas, som tittade in efter att ha varit och tänt ett ljus hos Anita, och jag satt och drack kaffe kom en bil upp på gården. Det var Sjöberg med väninna som kom och lämnade en blomma. De gick efter att de undersökt min nya bil, som de tyckte var lyxig. Det får bli kaffe en annan gång.

När Thomas gått åkte jag in till ICA och blev stående i kön närmast Anders Lundin, som var inne och köpte blöjor tillsammans med fruns brorsbarn. Tog också en sväng förbi Susanne och Sten-Åke. Sammy och Sofie fick åka med på en provtur.

Därefter var det dags för att åka till Marina och Eddie på julmiddag. Det blev ett par julklappar både hos Susanne och Marina trots att jag inte skulle ha några. Hjärtligt tack för både klappar, dryck och mat. Eddie och Marina fick också en åktur.

När jag kom hem var jag först på kyrkogården och tände ett nytt ljus för det som brunnit upp. Sedan öppnade jag de julklappar som jag fått från Susanne och ett paket som kommit från Ann-Marie och Harry. Det var en bok från Fullestad socken. Bland annat var det med ett skolfoto med de sju elever som då gick i 1-2 klass. Jag var 2:e klassare då och Ann-Marie gick i första klass. Vår lärarinna som börjat sitt första jobb efter utbildningen hade skrivit en artikel från den tiden. Det var en intressant bok som framtagits i ett grupparbete inom vuxenutbildningen.

Till sist vill jag önska er en god fortsättning på julen och önskar alla en God Natt!

Inga kommentarer: