lördag 13 december 2008

Lördag 13/12

Första vinterdagen med is över hela sjön.
God kväll!
En fin morgon med cirka 5 minusgrader, som blev till 7 när solen började titta fram.
Efter frukosten plogade jag en omgång till, eftersom det hade kommit ett par cm efter att jag plogat igår. Efter detta hämtade jag kameran och tog lite bilder, då det var fint vinterväder för detta. Ni kommer troligen att få se en och annan bild framöver.
Jag tittade på lite skidor på TV:n, men jag avbröt och tog en promenad på en timme i rask takt. Träffade inte på mer än en dam, som var ute och rastade sin hund. Vi bytte några ord och jag gick vidare till kyrkogården och konstaterade att jag måste hämta nya ljus. Jag hade tänt 5-dygnsljus i måndags så det stämde med tiden. Placerade ut ljus med olika bränntid för att inte få släckt båda samtidigt.
Jag hade tänkt att laga mat idag, men åkte ändå in till Filipstad för att äta. Jag orkade inte sitta ensam och äta utan föredrog att se någon människa utöver mig själv.
Tog en sväng till ICA innan jag åkte hem och såg en sen eftermiddagsfilm. Det var en småmysig film som hette "Making Mr Right".
Nu väntar jag på att en hockeymatch skall börja.
Till er säger jag God Natt!

Inga kommentarer: