tisdag 23 december 2008

Tisdag 23/12

God Kväll!
Under förmiddagen tog Elisabeth och jag två varv på elljusbanan. Då träffade vi Bosse Landberg, kantorn i Kroppa, samt hans fru som var ute och motionerade sin hund.
Efter detta passade jag på att städa ur bilen och tvätta av den så gott det gick eftersom jag skulle byta bil idag.
Jag hade tidigare pratat med Birgit och hon hade bett om skjuts till busshållplatsen. Hon skulle på en julresa till Mora. Jag hämtade henne och lämnade av henne i god tid.
När vi gjort detta startade Elisabeth och jag till Karlskoga. Vi började med att gå till Colloseum och äta lunch. Vi hade god tid på oss för jag skulle hämta bilen klockan 15. Vi räknade med att den var färdig och åkte dit redan en halvtimme tidigare. Sedan, efter att druckit kaffe och pratat runt, gick vi igenom bilens alla knappar och tillbehör. Detta tog ungefär en och en halv timme.
Jag fick med en bok om Volkswagens 60-åriga historia.
Vi åkte förbi Tedenruds, det hade jag lovat att göra, men han var inte hemma och får därför vänta med att se skapelsen. Vi fortsatte då till Lotta, men hon var inte heller hemma. Vi åkte därför hem och tog en fika innan jag skjutsade hem Elisabeth till Filipstad. Jag åkte vidare till Susanne och eftersom Sten-Åke var på ingång väntade jag och de fick en provtur.
Under kvällen kommer jag att titta igenom instruktionsboken. Det finns en hel del att lära in.
Till er säger jag nu "God Natt!"

Inga kommentarer: