torsdag 11 december 2008

Torsdag 11/12

God kväll!
Efter ett hårt gympapass åkte jag till Normans och hämtade ut demobilen, som jag skulle få låna och provköra under dagen. Det var en Avant med mycken utrustning och en motor på 300 hk.
Först tog jag en sväng till Linnebäck och tillbaka. Jag fortsatte till Marina och passade på att klippa mig.
Därefter var det dags för Rotary. Det var en man från vägverket som pratade om dagens körkort etc.
Härifrån åkte jag till Tedenrud och tog med honom på en vända. Vi åkte till Kristinehamn, fortsatte till Björneborg, vidare till Degerfors och tillbaka till Karlskoga där jag återlämnade bilen efter att åkt totalt cirka 10 mil. Bilen gick väldigt bra i snömodden och det gick inte att få minsta sladd. Den var som min bil en quattro. Denna hade automatlåda och det är jag inte van vid, men det gick bra och var en bra träning före en eventuell USA-resa. Tedenrud var mycket nöjd med bilen och han tyckte tom att den var bättre än Mercedes, något han har svårt att erkänna.
Den bil som jag eventuellt skall byta till skall ha quattro, farthållare och en motor på "bara" ca 200 hk.
Vi bestämde att jag senare kommer in och att vi fortsätter diskussionen när jag tänkt igenom eventuellt byte.
Efter kaffe hos Tedenrud återvände jag efter en hel dag i Karlskoga till Nykroppa.
Tog också en sväng till Filipstad och lämnade en kasse med ljusartiklar från Marina. Det var endast Sofie där. Hon hade passat på att skotta åt familjen.
Nu har jag tittat på "målextra" på Canal sport, men tagit en paus för att skriva detta. Det blir en fortsättning nu när 3:e perioden börjar.
I morgon kanske det blir snöplogning eftersom det snöat mer eller mindre hela dagen.
Ni får ha en God Natt!

Inga kommentarer: