tisdag 9 december 2008

Tisdag 9/12

God kväll!
Anna-dagen är detsamma som att lutfisken läggs i blöt för att vara klar till jul. Idag kan man inte köpa fisken på detta sätt utan köper färdiglutad fisk.
I förmiddags ringde kemtvätten i Filipstad och talade om att de hade en hög med fina tvättade och manglade sängkläder till Anita Knutsson. Jag talade om att hon var död. Hon sa att hon visste det och därför inte ringt tidigt på året och sedan visste hon inte var hon skulle få tag på mig. När jag hämtade tvätten talade hon om att hon fått veta mitt telefonnummer via Vanja i Prästbäckskiosken. Tvätten var inlämnad för drygt ett år sedan.
För övrigt har jag inte gjort så mycket idag. Samlat ihop lite skräp, eftersom det är sophämtning i morgon. Varit inne i Filipstad och ätit samt lämnat en veckas skörd av tidningar till Susanne.
Nu ser jag en film på 3:an och jag säger God Natt till er.

Inga kommentarer: