måndag 8 december 2008

Måndag 8/12

God Kväll!
Efter gympan idag åkte jag till Normans och diskuterade bilbyte. Vi tittade på A6 kontra Passat.
De har en Passat som är sänkt med 50000. Den är utrustad med allt och kan tom parkera själv. I vilket fall som helst tar de hem en A6 från Örebro som jag får provköra under torsdagen. Den demobilen är utrustad med allt och kostar över 600000. Det är inget jag skall ha utan jag skall bara känna hur den senaste versionen är att köra.
När jag kom hem satte jag på en tvättmaskin med träningskläder. Det hade samlat sig en stor hög och det går ju två omgångar per vecka.
Härefter var det dags för lunch. När jag kom in på Louise och letade plats var det ett par som ropade på mig. Det var bröderna Håkan och Leif Karlsson. Håkan bor i Karlskoga och jag har arbetat en hel del med honom eftersom han har jobbat inom kommunen och ordnat praktikplatser till skolungdomar och skoltrötta elever. Båda kommer ursprungligen från Nykroppa och Leif bor där fortfarande. Hans fru, Gunilla, avled i cancer ungefär ett år före Anita. Hon var något år yngre eftersom han fyller 65 i februari.
När vi ätit färdigt ville Håkan att vi skulle ta en tur genom Filipstad så att han fick uppleva och berätta om minnen från 50-talet. Det var en intressant tur och de berättade en hel del om hur det sett ut och hur raggarstråket gick på den tiden.
Under kvällen har jag pratat med min lillasyster och Harry, som hälsar till er.
Efter en ganska händelserik dag önskar jag God natt!

Inga kommentarer: