torsdag 4 december 2008

Torsdag 4/12

God kväll!
Efter gympan åkte jag till Tedenrud för att fördriva tiden fram till Rotarymötet. Vi såg på extrasändningen från Rapport, som visade presskonferensen med anledning av reporäntans stora sänkning med 1,75%.
På Rotary var det föredrag av en utbytesstudent som varit i Texas under ett år. Det var en son till Marita Wiedenberg, medlem i vår klubb.
När jag kom hem ringde Birgit och talade om att hon bytt ut adventsgranen mot en större och med kraftigare grenar. Detta för att ljusen tyngde ner grenarna på den första. Det är noga.
Kajsa hade ringt, så jag ringde upp henne och vi pratade om lite av varje. Bl.a ville hon att jag längre fram skulle komma in till dem och hämta en kaka, som hon kommer att baka.
Under sen eftermiddag tittade jag på damernas skidskytte, där Helena Jonsson överraskande vann. Hon missade inte ett skott och hade dessutom bra åktid.
Nu tittar jag på hockey. Jag ser på målextra, för då får jag se glimtar från samtliga matcher och det är roligare än att bara titta på en match, som det blir annars.
Jag säger God Natt! och fortsätter att se tredje perioden.

Inga kommentarer: