fredag 11 juni 2010

Fredag 11/6

God kväll!
Just nu är den ena dagen den andra lik. Under förmiddagen tog jag hand om skyliften och målade färdigt det som jag inte hann med under gårdagen. De andra spikade de sista läkten och började lägga tegel på den sista biten. Det fattas ca trehundra tegelpannor som jag kommer att köra runt från framsidan där de sista pallarna står. Vi har också flyttat liften till en ny sida och nu hoppas jag att det blir skapligt väder så att jag kan göra färdigt med målningen innan de kommer på måndag. Som synes är det just nu 7-dagars arbetsvecka. Beträffande väder har vi hittills haft en väldig tur. Under två veckor är det bara en förmiddag som det kom lite duggregn.
Idag avslutade vi arbetet efter 2-kaffet. Då bytte jag om och anslöt till firandet av Simon, som idag tog studenten.
Efter detta kommer jag att titta lite på VM-fotboll innan jag somnar in. I morgon behöver jag i alla fall ingen väckarklocka utan kan gå upp när jag vaknar. Antagligen vid 7-tiden.
God natt på er!

Inga kommentarer: