fredag 4 juni 2010

Fredag 4/6

God kväll!
Nu kan man se hur det nya taket blir. Första fjärdedelen är idag i stort sett lagd. Eftersom det var mycket kapande av pannor och jag fick mycket dödtid kunde jag klippa resterande gräsmattor under tiden.
Eftersom Gudrun skulle komma idag hoppade jag över lunchen ifall hon skulle uppenbara sig vid den tiden.
När jag efter avslutad arbetsdag höll på med kvällens middag ringde mobilen. Jag trodde att det var Charlotte eftersom hon brukar ringa på den. Men nej, det var Peter Eklind. Det var första gången på säkert ett år som vi pratades vid. Han satt väl på ett tåg hemåt och var sysslolös. Ni som känner honom vet att han alltid måste vara aktiv och vid den tiden var det inte så lätt att nå någon. Det var i alla fall ett trevligt samtal och jag fick mig till livs lite nyheter.
Jag satt framför tv:n och slumrade till och kände att det var bäst att få detta inlägg gjort innan det blev för sent. Man blir lite sliten av att gå upp tidigt varje morgon och dessutom ha fulla arbetsdagar.

God natt på er!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Det blir jättefint, men när kom Gudrun ?? Ska ni in ngt till f-d på söndag eller ?? fika??
Kramar

S-O Svensson sa...

Hon kom strax efter lunchtid. Det kan bli Filipstad men också vandringen till Lunedet. Om du menar att du vill ha fika är det bara att komma in.

Lotta sa...

Om ni tar Lunedet kan jag stå för fikat :))