lördag 5 juni 2010

Lördag 5/6

God kväll!
Idag gratuleras Samuel, som fyller 12 år.
Efter att ha druckit 11-kaffe vid bryggan gick jag upp till huset och målade en del av det jag kände mig tvingad till. Gudrun låg kvar och lapade sol. Åkte till handelsträdgården för att köpa gurkplantor, men de var slut. Det var bara att beställa till nästa laddning, som kommer hem på torsdag.
Det gamla äppleträdet står i full blom.
På eftermiddagen bar det iväg till Kristinehamn för att uppvakta Samuel på hans födelsedag. Det blev en trevlig eftermiddag med så mycket kakor och tårta att det fick bli en kväll utan kvällsmat.

God natt på er!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Ser faktiskt ut som mitt äppelträd (om jag kan säga mitt) inga körsbärsblom men det har äppelträdet tagit igen om man kan säga så :)I fjol kunde jag inte äta äpplena som kom men nu väcks hoppet igen ;=) Undrar om det är vintern som gör det eller ?? Ha det gott o kramar

Lotta sa...

Hej igen!
idag var jag på ICA och utanför hade de blommor bla slanggurkplantor 45:- st. tänkte på dig men visste inte om det var såna du skulle ha. om du vill köper jag några åt dig.
Kramar

S-O Svensson sa...

Tack, men jag har beställt och får plantor på torsdag.

Lotta sa...

ok :)