söndag 20 juni 2010

Söndag 20/6

God kväll!
Vid frukosten i morse tog jag fram 6 lotter från Miljonlotteriet, som jag hade liggande. Jag skrapade, och tro det eller ej, det är bara för er att gratulera. På en lott vann jag 40 kronor och på en annan 6.000 kronor! Inte illa för en pensionär.
Jag gick ner till Birgit med en kasse kasserade kläder. Hon vill ju ha till mattrasor. Det tog sin tid för jag måste dricka kaffe och prata innan jag fick lämna henne.
Jag tänkte flytta liften och måla det vita vid köksingången, men så kom jag på att jag skulle passa på att tvätta fönstren utvändigt på andra våning. Det är tre fönster i bredd och man kommer inte åt ett av dem inifrån. Jag såg också att det var en sektion i rött som behövde förbättras så jag skrapade och målade den. Det blev därför kombinerad lunch-kvällsmat vid 18-tiden.
Nu skall jag se hur Svennis lag klarar sig, så till er säger jag:"God Natt!"

3 kommentarer:

Susanne sa...

Ja vad är det man brukar säga. Den som har den får mer. Ett stort GRATTIS till din tur.
Må gott.
Kram Susanne

Marina sa...

Grattis pappa!!

Kram Marina

Lotta sa...

Ett stort grattis :) Jättekul! Så roligt när det händer någon man känner :)(ps vann själv 150:- på triss ;=)
Kramar