lördag 26 juni 2010

Lördag 26/6

God kväll!
Skapligt väder. Efter frukosten fortsatte vi gårdagens rabattrensning. Vid 12-tiden gjorde vi ett avbrott för sent 11-kaffe nere vid bryggan.
Vid 14-tiden åkte vi till hembygdsgården för midsommarfirande. När vi anlände var det fullt med bilar på parkeringen så vi fick ställa oss utmed vägkanten tillsammans med många andra.
Vi träffade flera bekanta som vi pratade med bl.a Hellman, som miste sin fru i cancer för ett par veckor sedan. Jag såg hur folk var framme och hälsade på honom och hur tårarna rann. När jag hälsade på honom sa jag:"Vi pratar inte om det, för jag vet hur djävligt det är." Istället blev det om hunden, som var med och glatt hälsade på mig, samt takläggning och annat vardagligt. Det fungerade bra.
När vi kom hem fick det bli enkelt med matjessill och färska potatis. Som dessert gjorde jag en rabarberpaj med vaniljsås.
TV-tittandet blev "Den ofrivillige golfspelaren", och därmed glömde jag bort att hala flaggan, men nu är den inne.
God natt mina läsare!

Inga kommentarer: