torsdag 24 juni 2010

Torsdag 24/6

God kväll!
Ännu en dag med strålande sol när jag gick upp vid 6-tiden. Efter frukost och tidningar var det dags för lite städning. Det har inte blivit gjort på de veckor som vi hållit på med taket. Det fick bli övervåningen samt toaletterna.
Eftersom det var torsdag var det Rotary. Jag var tvungen att komma iväg så att jag kunde komma till posten i Karlskoga före 10 eftersom de har stängt numera mellan 10-15. Jag har posten till Invest adresserad dit och försöker komma dit en gång i veckan. Nu gick det med ett par minuter till godo.
När jag kom hem från Karlskoga hade Gudrun anlänt och satt nere vid sjön. Jag gick ner med lite kaffe. Passade också på att mäta vattentemperaturen Nu var det pålandsvind och temperaturen var faktiskt uppe i 23 grader.
Gick upp och krattade gården för första gången i år efter dels bergvärmeborrning och dels takläggning, som belamrat gården med allsköns bråte.
Lite senare kom Thomas på visit med sin mc. Den ser fortfarande lika putsad och blank ut.
Idag får det bli ett tidigare god natt!

Inga kommentarer: