tisdag 22 juni 2010

Tisdag 22/6

God kväll!
Tänk, vilket fint sommarväder vi har. Idag kom stegen som man bygger ihop takstegen med. Samtidigt tog Beijers med sig överblivna pannor och läkt. Det börjar se rent ut på gården igen.
Två av mina takgubbar fixade takstegarna och plockade ner den sista ställningen. Nu är allt klart, det är bara fakturan som kvarstår.
Liften kom de och hämtade när jag hade en timme kvar av jobbet, men medvetet hade jag bara en liten bit kvar där jag kunde klara mig med en stege. Detta var bara början. Nu återstår uthuset och givetvis finns det mycket mer att förbättra på det stora huset också. För tillfället får det räcka. I morgon får det bli trädgårdsarbete med gräsklippning. Det har inte skötts på ett tag nu.
Fortsättningsvis har jag inga gubbar som står här klockan 7 på morgonen. Det känns skönt men samtidigt kommer jag inte igång så tidigt heller.
Lite TV innan det är dags för sängen.
God natt på er!

Inga kommentarer: