lördag 19 juni 2010

Lördag 19/6

God kväll!
Eftersom liften stod vid gaveln mot flaggstången passade jag på att ansa den 150-åriga tallen, som står strax intill. Åldern har gissats av en som kan träd bättre än jag. Vissa grenar hade kommit så nära stången att det var besvärligt att hissa och hala flaggan, speciellt om det blåste lite. Idag var det ju flaggdag på grund av prinsessbröllopet.
Vid 12-tiden dök Eddie upp med sin monsterbil.

Den ena containern lastades med takplåt och den andra med gammal träläkt. Nu kan de värma huset via sina kaminer under nästa vinter. Sedan är det bara att raka fram kilovis med spik och sälja som skrot.
Målning avvaktar jag med till i morgon eftersom det kommer att bli bättre väder då. Det säger min väderstation, och den brukar ha rätt. Istället har jag sett en del på tv-sändningen från bröllopet.
Nu tittar jag på lite fotboll med Danmark på arenan.
God natt på er!

Inga kommentarer: