lördag 12 juni 2010

Lördag 12/6

God kväll!
Då har vi haft ett dygn med regn. Vattenmätaren visade drygt 20 mm under dygnet.
Idag behövde jag inte gå upp så tidigt så jag låg till lite över sju. En lugn frukost med tidningar och lite tv. Vid 9-tiden var jag ute och skrapade. Det var lite duggregn och jag blev inte så blöt, men trist är det med sådant väder när man måste göra ett jobb.
Efter skrapningen tog jag en tur till Filipstad för att köpa fönsterkitt och lite mat. Det har blivit ganska tomt i skåpen under de här takveckorna.
Sedan var det dags för tvättning. Denna gång tog jag regnjacka på mig. Hade bestämt att det var dags att göra i ordning en sen lunch när jag var klar.
Efter någon timme var det dags för det sista passet, grundmålning. Det är ju inte det bästa väder för detta, men vad skall man göra. Det var åtminstone uppehållsväder och regnet hade inte kommit åt överallt.
Nu hoppas jag bara att det inte regnar under natten och att morgondagen blir skaplig så att jag kan lägga på den riktiga färgen.
Under kvällen har det blivit lite slötittande på fotbolls-VM. Började titta på en film, men återgick till idrotten. Då kan man göra annat och hör man ett vrål är det bara att gå ut till tv:n och se reprisen på målet.
God natt på er!

Inga kommentarer: