fredag 18 juni 2010

Fredag 18/6

God kväll!
Idag vaknade jag upp till en mulen och något regnig dag. När plåtslagaren kom för att fortsätta sitt arbete var det uppehåll sånär som en kort stund under förmiddagen då det kom ett par rejäla åsksmällar och en skur. Det varade bara någon minut och sedan var han på taket igen. Nu återstår bara några hängrännor högst upp och några plåtar i vinklar och vrår och sedan är han klar. Det blir på måndag förmiddag.
När jag var på kyrkogården och planterade på graven träffade jag en dam som tyckte att jag fick ett fint tak. Jag måste ju hålla med för det är fan så fint.
Ikväll har jag huvudsakligen tittat på alla kungligheter på tv:n. Det är nästan så att man får lust att ställa till med en egen fest med mörk kostym och lite extra festligt. Någon rödaktig matta att lägga vid huvudingången kan jag säkert leta upp.
Nu skall jag fortsätta att titta på konserten och önskar er god natt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Skulle ju va kul om det inte bara stannade vid idén :))
Kram

Janne sa...

Jättekul,vi kommer gärna.
Meddela dag o tid.
Janne o Monica