söndag 6 juni 2010

Söndag 6/6

God kväll!
Gudrun vill gärna ut på vandringar. Då rör det sig i regel om sträckor på 5 km och en timmes gång. Jag tänkte att nu skulle hon få känna på lite annan vandring. Jag föreslog Lunedstrampen, som hålls den 6 juni sedan några år tillbaka. Den är ganska fin, men på sina ställen väldigt brant och besvärlig och längden är 13 km. I år startade den från Arenareklam och i Lunedet fanns det buss för transport tillbaka till startpunkten och bilen.
Gudrun i början av vandringen.
Här bär det uppåt. Betydligt mycket värre än vad bilden visar.
Efter ungefär halva sträckan blev vi bjudna på korv med bröd samt saft och vatten.
Efter stigen kunde man se Värmlands landskapsblomma, Skogsstjärnan.
Det fanns många fina vyer utefter vandringsleden.

Här närmar vi oss slutet och tittar ut från slalombacken som passeras.
Efter en stunds vila efter vandringen gick vi ner till sjön. Med goda ögon och uppförstorad bild kan man se att ägget har blivit en liten måsunge.
God natt på er!







2 kommentarer:

Lotta sa...

Va härligt :)) Jag var sugen men det är ingen vandring jag gör med Viktor ;=) Har försökt fått med mig någon utan framgång,, säg gärna till när du går nästa gång trots att jag är mer otränad än er ;=)
Kramar

S-O Svensson sa...

Nej, en sådan liten kille klarar inte denna typ av vandring. Den tar ungefär fyra timmar med kort fikarast. I min ungdom sprang Anita och jag denna sträcka.