tisdag 8 juni 2010

Tisdag 8/6

God kväll!
Vid 9-tiden kom skyliften och en av gubbarna tog det jobbet. Eftersom jag tidigare hade ett möte inbokat med min bankman lämnade jag de andra i sticket några timmar. Dessförinnan fick jag bära fram läkt till dem så att de klarade sig tills jag kom tillbaka. Denna gång träffades vi i Karlskoga och det blev inte så långvarigt så efter gemensam lunch var jag snart på väg tillbaka.


På väg från Karlskoga gick två hjortar i dikeskanten och strax därefter var det en räv som gick efter vägkanten. Lite ovanligt att se dem så nära vägbanan.
När jag återvände, lagom till eftermiddagskaffet, var jobbet från liften klart och jag tog en tur med en av gubbarna för att se hur den manövrerades. Sedan var det min tur att överta liften för att skrapa, tvätta och grundmåla på framsidan. Färdigmålning i morgon. Hittills har vi haft fint väder men ikväll har det kommit lite regn. Det är bara att hoppas att det är fint i morgon igen.
Nu skall jag strax krypa till kojs och hämta nya krafter för en ny arbetsdag och jag önskar er en god natt!

Inga kommentarer: