torsdag 3 juni 2010

Torsdag 3/6

God kväll!
Under förmiddagen ringde rörmokaren och ville komma för att montera ett element i källaren, som de missat när de monterade bergvärmen. Jag skulle till Karlskoga men det gick ju bra eftersom hela huset var fullt av folk och dörrarna stod öppna. Först köpte jag färg innan det var dags för Rotary.
Stig Fransson, en fd Boforsare, numera pensionär och boende i Stockholm berättade om Bofors starka ägare och ledare under senare delen av 1800-talet. Han avslutade med Nobel som övertog företaget 1893.
När jag kom tillbaka hade hissen kommit, monterats och provkörts. Nu är det jag som kör upp pannor och de andra tar emot dem och placerar ut dem.
När de andras arbetsdag är slut får jag passa på att måla det som jag tidigare skrapat. När jag höll på med det ikväll kom snickaren för att se hur långt arbetet hade kommit. Nästan samtidigt kom också Thomas på sin mc-runda.
När jag läste Karlskoga-Tidningen i morse såg jag att en av mina först anställda, Karin Grimstad, hade avlidit.
Efter en lång arbetsdag blir man lite sliten och jag säger:"God natt"!

Inga kommentarer: