tisdag 1 juni 2010

Tisdag 1/6

God kväll!
Upp klockan 6 i strålande sol. Strax före sju anlände gubbarna och dagsverket tog sin början. Nu återstår det någon timme i morgon tills hela framsidan är försedd med läkt. Plåtslagaren var här och tog mått idag. Återkommer i morgon eller på torsdag. Jag har varit hantlangare även idag och nu ligger vi före schemat. Hissen till pannorna är beställd till på torsdag, men vi försöker få hit den i morgon för annars blir det stillestånd. Vi vill inte gärna flytta ställningen för att börja på baksidan.
Jag har skrapat en del bräder eftersom jag passar på att göra en del målningar nu när det finns ställning. Då kände jag hur varmt det är uppe på taket. Den yngsta grabben har fått väldigt röda armar idag så han kommer nog att känna av det i natt.
När jag blev själv i kväll klippte jag den största gräsmattan. Tänkte ta en till, men det får bli i morgon.
Var nere vid sjön och nu har vattentemperaturen stigit till 20 grader.
Fick ett mail idag om kusinträffen nere i Skåne. Den blir den 21 augusti i Bromölla.
Jag tror att jag somnar ovaggad i kväll.
Ni får ha det så bra och god natt på er!

Inga kommentarer: