tisdag 21 juni 2011

Tisdag 21/6

God kväll!

Idag gratuleras Carolyn i Kalifornien, lillebrors fru, som fyller år.

Idag hade jag Karlstadsturen på eftermiddagen. Eftersom vädret såg ut att hålla sig under dagen, hade tittat på yr.no, som visade att det skulle vara en solig dag, körde jag en tvättmaskin och hängde upp ute.

Under förmiddagen klippte jag runt buskarna på den största gräsmattan och räknade med att köra resten när jag kom tillbaka från Karlstad.

Vid lunchtid pep det till i mobilen, det var ett paket att hämta. Jag hämtade det nya modemet och monterade innan jag gav mig iväg.
När jag kom tillbaka från Karlstad fick jag besök av två, för mig helt okända, småtjejer som var ute och sålde teckningar. De hade en hel korg full och priset var frivilligt 10 eller 20 kronor. OK sa jag, jag köper en för 10, men lämnade i alla fall 20. Man skall ju uppmuntra företagsamheten, man vet inte vad det blir, kanske nya småföretagare. När jag var i den åldern började jag min bana med att sälja Allers och Året Runt. Affärerna fick senare övertas av mindre broder.

Jag hann nästan klippa färdig min gräsmatta innan regnet kom. Jag fortsatte till det bittra slutet och blev givetvis genomblöt.

God natt!

Inga kommentarer: