torsdag 23 juni 2011

Torsdag 23/6

God kväll!

Idag var det dags för strålning, nr 22 i ordningen. 9:45 var det dags och klockan 10:00 skulle jag träffa doktorn. Tiderna stämde bra, för att jag skulle vara på Bofors Hotell och Rotary före 11:30. Läkaren tittade på mina svullna ben, som han tror kommer från operationen, då de var inne i 17 körtlar och rotade. Han nämnde också att det inte kommer att tas något nytt PSA-prov förrän till första kontrollen, tre månader efter fullgjord strålning, alltså omkring den 20:e oktober.

Efter Rotary åkte jag hem till Marina, som jag visste hade ledig dag. Hon fick klippa av mig lockarna, det var ett tag sedan jag klipptes senast. Jag stannade där till klockan 15:00 då posten öppnade sitt eftermiddagsskift.

När jag kom hem hade det regnat, men jag tog fram gräsklipparen och körde ett pass på någon timme.

Kvällen har ägnats åt TV och springande på toaletten. Den biverkan jag har från strålningen är täta kissbesök. Jag har fått en tablett, men ännu ser jag ingen verkan. Det kanske behövs någon vecka till.

God natt!

Inga kommentarer: