onsdag 1 juni 2011

Onsdag 1/6

God kväll!

Vid 8-tiden hämtade jag upp Elisabeth, som också skulle till Karlstad. Hon opererade foten för två veckor sedan och nu skulle hon byta gips. Jag skulle vara där 9:30 och hon 9:40 så det passade ju bra att hon åkte med mig. Det tog lite längre tid för henne och då stannade jag i caféet och tog en fika.
 Här kommer hon på väg till parkeringsplatsen. Hon hade sett att Rusta hade billiga el-gräsklippare så hon ville gärna att vi tog vägen förbi. Nu var den dessutom 200 kronor billigare än vad hon hade sett, så det blev en bra affär. På det viset fick hon även med en trimmer inom det gamla priset. Själv köpte jag lite småsaker.

 Här står största banditen på sjukhusområdet. Det står att den tar emot bensinkort, men samtidigt står det att den inte tar emot Visa och Master Card. Vilka bensinkort är inte kopplade till de två? Det gäller att vara laddad med kronor. För mig går det bra eftersom jag har en hel burk med dessa mynt och tar en näve varje gång jag ger mig iväg. Det är många som har varit där och fått ge sig iväg för att växla. Dessutom tar den inte emot pengarna alla gånger, kanske den är fullmatad. Då får man springa till en annan automat något hundratal meter därifrån. Bankerna gör det dessutom svårt att få lösa pengar eftersom de mer och mer slutar att hantera denna vara.
När vi kom till Filipstad stannade vi till vid Louise och Elisabeth bjöd på lunch. Därifrån bar det iväg hem till henne, där maskinerna monterades och provkördes. På bilden ses hon titta ut över ägorna efter fullgjort arbete. En kaffetår med glass och sedan hem till min trädgård där jag vandrade runt.

God natt!

Inga kommentarer: