onsdag 29 juni 2011

Onsdag 29/6

God Kväll!

Idag hade jag medpassagerare till Karlstad. Elisabet skulle in och ta bort gipset och få lite annan utrustning. Hon skulle vara där 10:10 och jag 11:15. Under min väntetid läste jag Expressen och alla superlativer om Måns som ledare för Allsång på Skansen. Jag håller med, jag tyckte att han skötte uppdraget på bästa sätt.

En kvart efter min strålning var Elisabeth färdig och det bar iväg till Filipstad igen. Jag blev hembjuden på lunch, pasta med kyckling. Smakade bra, hade antagligen slarvat med mat idag eftersom jag känner mig lite risig just nu efter strålningarna. I morgon börjar de med en snävare stråle och jag hoppas att det blir mindre känsligt då eftersom en mindre stråle bör irritera mindre på friska celler. En tanke från en som inte vet. Fick givetvis veta att jag fortfarande dricker för lite vätska. Jag får väl ställa fram tre liter på bänken och tvinga i mig det varje dag.
När jag kom hem plockade jag ut sprutorna och fyllde med ogräsbekämpningsmedel och sprutade två av infartsvägarna samt gårdsplanen. Resterande får bli i morgon om det fortfarande är uppehåll. Skall det göra nytta får det inte regna de närmaste sex timmarna.

Nu skall jag ta en tidig kväll!

God Natt!

Inga kommentarer: