torsdag 30 juni 2011

Torsdag 30/6

God kväll!

Idag hade jag strålning klockan 9:45 och tandläkaren i Karlskoga 11:15. Tyvärr var det en kvart försenat idag och dessutom skulle jag börja med en snävare stråle idag vilket gjorde att de skulle göra en del mätningar. När jag sa att jag skulle vidare till tandläkaren ändrade de mätningarna till i morgon trots att jag sa att det var OK eftersom tandläkaren var förvarnad om att jag kunde bli lite sen. Det visade sig också att jag hade hunnit eftersom han låg efter i schemat.

Nu har läkaren lagt sig i mitt låga vätskeintag. Han har sagt att jag skall dricka 2,5 liter/dag. För att jag skall ha koll på det skall jag anteckna allteftersom jag dricker. På samma sätt skall utflödet också bokföras.

När jag kom hem gjorde jag lite lunch trots att det inte lockade med mat. Strålningen tar tydligen musten ur den mest starke.

Jag hade tänkt att fortsätta med att spruta ogräs, men jag hade ingen lust utan gick en sväng ner till sjön.

Vattentemperaturen vid badbryggan, tro det eller ej, var uppe i 26 grader.
Måsen hade fött sina ungar. Hon hade nu flyttat över dem till den sten där boet tidigare blev bortspolat. Tydligen en populär sten. Den tredje ungen har gömt sig på baksidan.
Min stora och mycket gamla Jasmin-buske, som är sen med blomningen, har nu börjat lysa vit.

God natt!

Inga kommentarer: