lördag 4 juni 2011

Lördag 4/6

God kväll!

Jag hade lust att klippa de återstående gräsmattorna, men eftersom jag av princip inte vill väsnas på lör- och söndagar fick det istället bli en tvättmaskin med lakan. De luktar ju så friskt när de får torka utomhus. Under förmiddagen tog jag också och städade verandan som hade blivit full med frömjöl och annat som blåst in under blåsperioden. Efter lunchen tog jag även baksidan, så nu är det skapligt ett tag.

Jag gick ner till sjön och uppmätte vattentemperaturen till 19 grader. Numera är det alldeles för kallt för att locka till bad.

 I den lilla viken vid båthuset såg jag en död gädda som låg på botten
 Jag såg också att ett måspar hade byggt bo och lagt ägg på en sten som är så hög att det knappast finns någon risk att vattnet kan skölja bort boet. Det är inte mycket till bo de bygger, några strån så är det klart.
När jag stod och strök kom Birgit. Hon skulle plocka tallkottar. Under tiden kokade jag kaffe så att hon fick prata av sig.

God natt mitt herrskap!

Inga kommentarer: