måndag 27 juni 2011

Måndag 27/6

God kväll!

För några dagar sedan fick jag ett SMS från Carola, gympaledaren. Hon tyckte att jag skulle titta upp denna veckan eftersom det var sista veckan före sommaruppehållet. Jag har inte åkt in och gympat under den period som jag har fått strålning. Tiden passar dåligt in för det. Eftersom måndagen var enda dagen som passade med strålningstiden åkte jag in och åt frukost tillsammans med dem. Det var trevligt att träffa dem igen.

Sedan bar det iväg till Karlstad för strålning nr 23. Nu återstår bara 17 gånger. Fick den obligatoriska remissen för att ta ett nytt blodrör. Eftersom det flyter bra i Filipstad utan köer valde jag att åka dit. Jag räknade med att hinna fram före tolv, då de stänger under sommaren för lunch. I Filipstad stod en lastbil, som trodde att han var lägre än han var och hade fastnat under bron. Nu kom vi förbi mellan bropelaren och lastbilen och jag hade fem minuters marginal till vårdcentralen.
 Marina ringde och skulle lämna några prover till mig. Hon undrade om jag fått besked om min beställda stekhäll. I så fall kunde hon ta den med sig. När hon lagt på ringde firman och meddelade att de fått hem den. Det passade bra att hon tog med den. När hon kom blev det en liten eftermiddagsfika.
Nu står paketet och väntar på att bli uppackat och monterat. Sedan är det bara att börja titta efter vad som skall tillagas.

God Natt!

Inga kommentarer: