torsdag 9 juni 2011

Torsdag 9/6

God kväll!

Åkte till Karlskoga och anlände till posten strax före 10, någon minut innan de stängde för förmiddagen. Fortsatte till Tedenrud innan det var dags för Rotary. Rotarymötet lämnade jag en kvart innan det var slut för att hinna till Karlstad och strålning klockan 14.00.

Idag hade jag med mig en spruta, som skall tas var tredje månad. Det är en bromsmedicin med kvinnliga hormoner. Det var på dagen tre månader sedan jag opererades, då jag fick den första. På Bofors Hotell, där Rotarymötena hålls, hade jag just läst i Karlskoga Kuriren att Örebro gjorde försök med att ta denna spruta var fjärde månad istället för var tredje. Detta för att det skulle bli bättre livskvalitet. Jag har inte haft några problem med denna medicin och jag nämnde om det i Karlstad. Då sa de att det fanns folk som hade stora känningar av den med svettningar och liknande.

När jag kom hem körde jag gräsklippning. När jag skulle börja på den sista gräsmattan började det småregna och då slutade jag. Lite senare kom Gudrun. Ikväll hade jag gjort det lätt för mig med maten. Det fick bli säsongens första matjesill med färsk potatis och gräddfil med gräslök. Det smakade bra och passade även gästen.

Nu har hon ställt in sig på ett gammalt Columboavsnitt, så då får det väl bli så.

God natt!

Inga kommentarer: