onsdag 15 juni 2011

Onsdag 15/6

God kväll!

När jag åkte hem från Karlstad, efter att ha fått min dos av strålar, hörde jag på radion att det skulle mulna på eftermiddagen och komma regn i norra Värmland. För mig ligger inte Nykroppa i norra delen. Skitbra tänkte jag, då kan jag köra en tvättmaskin och hänga ut tvätten. Sagt och gjort, så fick det bli. När jag precis hängt upp den, började det att småregna. Skulle jag plocka ner den? Nej, det fick vara, och mycket riktigt, det slutade.

Samtidigt med tvätten klippte jag den gräsmatta som var kvar i omgången. Hade det inte varit för ogräset hade jag kunnat vänta, men det är ju det som sticker upp. Nu är det bara att gå på nästa omgång på de som klipptes först. Kapade grenar i bersån för det värsta jag vet när jag klipper gräs är att få en massa grenar i ansiktet. Det är den gräsmattans tur nästa gång.

Jag plockade in tvätten, som bestod av lakan. Den luktade friskt men var kanske lite fuktig. Strax efter var det regn och åska på gång. Lite tur hade jag i alla fall.

God Natt!

Inga kommentarer: